Strategie

Bacchus Wijnfestival

Een nieuw concept groot gemaakt

De laatste drie jaar was iets o.a. verantwoordelijk voor de strategie van Bacchus Wijnfestival. Hieronder in het kort de doelstellingen, de acties en resultaten.

Doelstellingen

– Het eerste wijnfestival van Nederland opzetten in een stadspark
– Toegankelijk voor jong en oud, inclusief honden / geen jasje dasje
– Kwalitatieve wijnwinkels van Amsterdam aan ons binden
– Bezoekers een unieke ervaring bieden door een combinatie van wijn, eten en muziek
– Free Publicity genereren zowel online als in print
– Een platform creëren dat van toegevoegde waarde is voor andere merken
– Een aantal grote sponsoren binnenhalen

Hoe

Door een duidelijke en bevlogen presentatie hebben de wijnwinkels het concept opgenomen. Zij verzorgden tijdens het festival de wijn. Door de aansluiting met deze local heroes hadden Bacchus Wijnfestival in korte tijd sterke ambassadeurs.

Iets hanteerde zeer laagdrempelige communicatie. We spraken als leek en niet als expert. Vandaar de slogan: “Weet je ook niets van wijn? Gezellig!” Hiermee is geadverteerd offline, maar vooral ook online. We hebben gekozen voor hippe kanalen als o.a. Elle Eten, YLBB en Winelife. Daarnaast hebben we heel veel vloggers en bloggers aan ons weten te binden. Op Facebook heeft Bacchus Wijnfestival veel volgers gekregen.

Door samen te werken met gerenommeerde partners op alle vlakken konden we op hoog niveau werken.

Een keertje sparren over de juiste strategie? Neem hier contact op.